Sunday 21 June 2015

RM 2.12

Hujung minggu lepas , disebabkan kitaorang dah tak ada kerja dan masa lapang banyak ( kebetulan kasut aku rabak dan perlukan kasut baru ) , kitaorang pun berangkat la ke Pekan Tapah menaiki kereta sapu , sorang RM 2.50 (murahla dari naik teksi , kena bayar RM 4 sorang) . Sampai je , kawan aku misi utama dia nak ke kedai RM 2 . RM 2 , murahkan ? Aku dok terbayang la RM 2 je harga . Niat asal nak beli kasut tolak ke tep5 , aku pergi masuk kedai yang kononnya 'RM 2' tu . Homaii ! Aku tengok price tag nya "RM2.12" . Shitota la ! Nama kat luar RM 2 . Harga kat dalam RM 2.12 . 
Since aku ni kedekut aku cuma beli pen sepekat yang berharga RM2.12 yang dulunya masa aku gi beli masa outing form 6 Rm 2 . 
K la , fine . Aku bukan kedekut tapi tak menarik sangat barang-barang dalam kedai tu , lagipun aku tak cucuk duit banyak , cukup-cukup untuk belanja beli ksut yang dah rabak tu .

.
.
.
.
.
.
.
.
.
GST . 
Betulla orang kata ' yang susah makin susah , yang kaya makin kaya'
Nice job kepada uncle yang pernah datang bagi talk kat kitaorang pasal GST masa kitaorang MDS dulu ye . Saya tak dengar pun apa yang uncle sembang kencang kat depan sebab saya busy sembang dengan kawan-kawan baru saya .

3 comments:

  1. haha..pernah dengar jugak org cerita yg kedai 2 ringgit dah jadi kedai RM2.12, tapi x pernah lg nak pergi. Bila dah jadi RM2.12 ni dah x unik la kedai 2 ringgit. Org nak sebut pun dah payah....gst, gst....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan , masa mula mula dengar dulu macam pelik jg . xkan la rm 2.12 , bila dah tengok depan-depan baru tahu betul :D

      Delete
  2. hehe..semua x ley lari dari gst

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...