Tuesday 21 April 2015

Halatuju

Entry ni aku dah tulis dah siap-siap before balik rumah . So now dah start cuti semester , so aku kerja la . Kerja apa ? Ambik adik pergi sekolah , hantar adik pergi sekolah and so on la . Yeayy ! Baru-baru lagi dapat balik tAPi lama-lama tu boring la sebab rasa kosong sangat jadual tu :P
Masa-masa cuti sem ni , kalau aku better spend time dengan family , bagi aku la . Tapi ada je yang lain kemain kau pergi lepak , jalan-jalan sakan dengan kawan-kawan . Aku pun ada la jugak jalan-jalan , tapi most of it jalan-jalan dengan family beside sembang-sembang dengan mak aku . Hihihi .
K enough dengan merepek ni. 
HALATUJU .
 Selalu jugak la aku dok fikir nya . Kalau other people , diorang further study dengan course yang memang diorang tahu akan berkait dengan cita-cita diorang . But for me , ZERO. Aku tahu apa yang aKu perlu buat . Time isi UPU , jangan cakap la memang merepek course yang aku pilih (Alhamdulillah la aku dapat Dip Science) .

Aku sendiri tak tahu apa cita-cita aku yang tetapnya. Yang ada dalam otak aku just business . Tapi aku nak kerja dulu then baru bukak bisnes . 
Benda paling mencabar sekali yang aku nak jawab bila diorang tanya  'Cita-cita nak jadi apa?'
Aku pun whatt ??? Sejam fikir belum tentu dapat jawapan . Ada orang kata aku sesuai jadi pengacara , ada kata aku sesuai bahagian computer , ada kata aku sesuai bahagian motivasi  , bagi talk kat orang , ada kata aku designer , macam-macam la . Maybe now not the right time . Maybe aku kena terus je study , ikut flow . 

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...